En hurtig söndag

 
Det var alldeles tyst här hemma när jag och maken vaknade i morse. Barnen har nämligen sovit över hos svärmor och igår gick jag och maken på restaurang följt av filmen Secret in Their Eyes.
 
 
Vi har pysslat en del i Pyrets rum på förmiddagen och sedan åkte vi iväg till Stockby här på ön för att springa 1,5 km. Både Pyret och Lillebror ska springa KM i terräng på onsdag och det är bra att de har sprungit banan någon gång innan. Jag sprang med Pyret och maken med Lillebror och Pyret körde verkligen slut på mig. På slutet orkade jag inte hänga med och hon sprang ifrån mig och gled över mållinjen med bred marginal.
 
 
Efteråt hängde vi lite i utegymet och Pyret klarade av alla 14 ribborna på monkey baren vilket jag tycker är så otroligt bra gjort. När resten av familjen åkte till Willys för att veckohandla sprang jag hem och sedan krattade jag på tomten i några timmar då det är städdag nästa helg men vi kan tyvärr inte vara med och därför gör vi en del av jobbet nu istället.
 
 
 
Nu är jag helt mör och jag och maken ska köra ett yogapass här hemma i vardagsrummet för att sträcka musklerna efter allt arbete som vi utsatt dem för idag. Förhoppningsvis gör det att jag kan gå i morgon utan att grimasera vid minsta lilla rörelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0