Ändrade planer

 
I fredags natt vaknade Pyret med hög feber vilket har fått alla helgens planer att ändras. Det blev i alla fall en lunch med fika för mig hos min syster vilket var toppen för det var alldeles för länge sedan vi träffades.
 
Resten av helgen har gått åt till att montera ner den stora våningssängen som Pyret haft i sitt rum. Nu är det nämligen dags att göra om hennes rum med allt från möbler, färg och tapeter. Vi är på god väg gällande möblerna men sedan måste vi ta tag i väggarna och golvet.
 
Efter att ha burit de nermonterade delarna upp och ner för tre trappor ett antal gånger idag har jag ruskigt ont i ryggen. Det verkar som om mitt diskbråck bråkar med mig igen.
 
Det blev i alla fall en vilostund i soffan där jag planerade veckans matlista. Vi storhandlar alltid en gång i veckan och inför det sätter jag mig ner med några av alla mina kokböcker (har på tok för många enligt maken) för att bestämma menyn. Favoriten just nu är Monikas Vardagsmat av Monika Ahlberg som innehåller mängder med bra och snabba vardagsrecept .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0