Valtos Beach

 
Efter frukosten igår packade vi strandväskan och gick ner för berget och målet för dagen var Valtos Beach. Den delen av stranden som ligger mot den gamla slottsruinen är ganska stenig men åt andra hållet är det en riktigt fin sandstrand.
 
 
Det var faktiskt varmare i havet än i vår pool och jag tycker det är så härligt att få bada i medelhavet. Vattnet är alldeles turkost och klart. Det gick att flyta som en kork men det var inte så salt att man började spotta och fräsa så fort man fått vatten i munnen. Det blir nämligen lätt så när jag och Lilelbror håller på att busa i vattnet.
 
 
Pyret gör sig redo för ett dyk i havet.
 
 
 
Lunchen åt vi på restaurang Tango. Ett jättefint ställe som ligger precis vid vattnet och där gästerna får använda deras lekpark och pool.
 
 
 
Jag och mamma åt gratinerad potatis med fyra ostar på som var gudomlig. Barnen åt chicken nuggets som var gjorda på riktiga kycklingfiléer.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ragnar

Jag vill också vara med!

Svar: Nästa gång måste du hänga med!
Jag

2015-09-30 @ 14:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0