Junibacken

 
Dagis har varit stängt idag och jag och Lillebror har hittat på lite annat att göra. Efter ett besök hos tandläkaren tog vi en sväng förbi konditori Princess där vi köpte en jättegod vetelängd som innehåller mandelmassa och chokladbitar. Fikat tog vi med oss in till mitt jobb då Lillebror absoult ville göra ett fikabesök. Fikabrödet fick högsta betyg av kollegerna och sedan blev det tävling i bygge av pappersplan. Själva tävlingsmomentet var att få det att flyga så långt som möjligt för att vinna.
 
När vi fikat klart skulle vi åka till Polismuseet men det öppnade inte förrän klockan tolv och det kändes lite sådär att vara ute på deras trafiklekplats (barnen kan bl.a.köra trampbilar) när regnet hängde i luften. Vi styrde istället stegen mot Junibacken men det var tydligen ingen hit tyckte Lillebror.
 
 
 
Min tanke var att det inte skulle vara lika mycket folk där idag som det är på helgerna men Lillebror sa på en gång att han ville gå därifrån. Jag förstår honom då det var hur mycket folk som helst och barn och vuxna som plöjde sig fram. Vi började med Sagotorget där det går att hälsa på hos LasseMaja, Pettson & Findus, Mamma Mu och en mängd andra figurer. Det enda roliga där inne tyckte Lillebror var hjulet som rörde sig snabbare ju fortare man gick i det.
 
 
Sedan blev det en tur till Mumindalen och även Pippis hus. Till sist tog vi en tur i Sagotåget vilket jag tyckte var det bästa på hela stället. Tyvärr kunde vi inte själva välja när vi ville åka utan fick vänta en timme innan vi ens kunde ställa oss i kö till tåget. 
 
 
Min första tanke var att Lillebror är för stor för Junibacken men det stämmer nog inte då Pyret som är några år äldre skulle älska det. Det är nog bara så att det inte riktigt är hans grej. Som kompensation har jag lovat ett besök till Wasamuseet i morgon.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0