En härlig start på helgen

 
Det kändes fantastiskt att knappa ur telefonen på jobbet igår och nu se fram emot en veckas semester i Grekland. Innan dess är det dags för helg och igår hade vi kompisar över på middag.
 
 
 
För att barnen inte skulle vara helt utsvultna innan middagen stod på bordet ställde jag fram ett fat med frukt som de fick äta. Vi tjejer började med en passionsfruktsdrink och killarna tog var sin öl.
 
 
Till huvudrätt gjorde jag mammas fantastiska fisksoppa som fick tummen upp av gästerna och till efterrätt smaskade vi i oss pannacotta med passionsfruktsgéle, glass med en mängd olika toppingar och kladdkaka med vispgrädde. Efterrätt de lux med andra ord och när jag plockade fram pralinerna från Pralinhuset tittade gästerna på mig som om jag blivit tokig. De var supermätta men jag och maken lät några praliner slinka ner.
 
 
Nu har jag och barnen precis vaknat till här hemma men tyvärr har båda jag och Pyret fått en redig förkylning över natten så det blir en sväng till apoteket idag. Maken stack iväg tidigt i morse då han är funktionär på Lidingöloppet och han pass började 05.30 i morse. Stackare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0