Blödande ljus till halloween

 
Jag och barnen forsätter att fixa inför halloween och idag efter middagen gjorde vi blödande ljus. Båda barnen har väldig respekt för eld och jag fick instruera dem hur de skulle hålla innan de kände sig säkra nog att hålla i det brinnande ljuset.
 
 
Vi började med tre helt vanliga blockljus och ett rött ljus. Det är viktigt att det röda ljuset är rött rakt igenom och inte vitt i mitten med röd färg runt. Det är vanligare än jag trodde och det var faktiskt svårt att hitta ett helrött ljus.
 
 
Sedan är det bara att droppa det röda stearinet runt kanten på blockljuset och även på toppen. Vi gjorde det i omgångar och lät det torka någon minut emellan.
 
 
 
Barnen är mycket nöjda över sina läskiga ljus som kommer att få stå mitt på bordet under vår kommande halloweenmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0