Hattori Sushi Devil

 
Det är svårt att hitta ett bra matställe i Stockholm som inte bara har tvåtimmars sittningar. Om jag går ut med kompisar är det så tråkigt när servitören/servitrisen står och stampar vid bordet och upplyser om att det är dags att betala för att andra vill äta.
 
 
 
Jag måste tipsa om Hattori Sushi Devil på Drottninggatan som är ett toppenställe om man vill sitta i lugn och ro och prata bort några timmar samtidigt som man får äta supergod mat (deras chilimajonäs är helt underbart god). Där går det att sitt länge och näst sista gången jag var där var det bara jag och min kompis kvar på hela stället och ingen stressade på för att få oss att gå därifrån. Förra veckan var jag där med en annan kompis och sedan tog vi en promenad till hotell Anglais och satte oss i baren. Nästa gång väljer vi nog ett lite fräschare alternativ.
 
 
Det är något speciellt med loungebarer på hotell. Det är en riktigt mysig och avslappnad atmosfär och dessutom är det kul att bara titta på folk. Däremot kändes den nyrenoverade baren/lobbyn väldigt gammal då det är som komma in i 60- eller 70-talet vilket inte riktigt är min grej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0