Att börja måla om utemöbler

 
Vår stackars balkong har tyvärr inte blivit speciellt ompysslad under de åtta år som vi bott här. Vi brukar lägga ut en plastmatta på golvet och sedan sätta upp blommor. Inte så spännande kan tyckas men balkongen är ganska liten och det finns inte utrymme för så mycket mer.
 
I år ska jag i alla fall lägga lite mer själ i det hela och jag har köpt en svartvit plastmatta från Lagerhaus och jag har även bestämt mig för att måla om våra utemöbler. Idag är de bruna IKEA möbler och tyvärr har vi inte skött om dem som vi borde vilket har gjort att de blivit flammiga och riktigt fula.
 
I fredags fick jag nog och gick iväg till färgaffären för att köpa svart färg att måla om möblerna med. Tjejen i butiken berättade att jag ska ha fönsterfärg vilket tydligen är mycket tåligt. Nu väntar jag bara på bra väder så att jag kan börja slipa och sedan måla.
 
På vägen hem från jobbet ikväll ska maken ta en tur förbi Rusta för att köpa ett vitt balkongsskydd då vårt blåa som satt på balkongen när vi flyttade in har blivit ordentligt solblekt. Det kanske finns hopp för balkongen i år trots allt. Jag får återkomma med bilder lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0