Att underhålla en 4-åring

 
Här hemma är det fortfarande vab med en vattkoppspojke. Nu är det bara några få koppor som inte har torkat in och det blir dagis från måndag.
 
 
Nu börjar Lillebror själv tycka att det är trist och idag har vi försökt att aktivera oss så mycket det går. Vi har hunnit med att bada, spela spel, spelat kula i hallen, städat badrummet, rita och göra chokladbollar till fredagsmyset ikväll.
 
Jag är så glad att han äntligen har börjat rita och måla då han har haft väldiga komplex över detta. Det är i och för sig inte så konstigt när han har en syster som är fantastisk på just detta. Alla som ser hennes målningar kommenterar att hon är enormt duktig och hennes fröken som har jobbat som lärare i 40 år har sagt att hon aldrig tidigare har sett ett barn i 0:an som ritar så bra som Pyret gör. Lillebror hittade en målarbok om dinosaurier i sina gömmor och vi har målat i den tillsammans.
 
 
I morse när Pyret gick till skolan tog jag fram mina gamla kulor och hon fick några att ta med sig då de spelar kula på rasten. Jag och Lillebror körde lite i hallen där jag byggde upp en pyramid och han försökte få ner den. Jag skrattade lite när jag såg kulpåsen (brun och orange) som min mamma en gång i tiden sydde till mig. Snacka om att den andas 70-tal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0