Långhelg

 
Det är så otroligt skönt för kropp och själ att få en långhelg då och då att vila ut på. I går på midsommarafton var vädret uselt då det regnade hela tiden men med massor av mat, dryck och trevligt sällskap blev det ändå hur trevligt som helst. Det var faktiskt riktigt mysigt att sitta inne i värmen och höra regnet smattra mot taket i det inglasade uterummet. Killarna tyckte kanske inte att det var lika roligt att stå ute med paraply över grillen för att hålla elden igång.
 
I morse började jag med att springa 1 mil till våra kompisar för att hämta bilen. Jag ska springa Nike Women's Run nästa helg och då jag inte har sprungit en mil sedan Stockholm Tunnel Run 22 november 2014 börjar jag att få lite smått panik. Fram till 6 km gick det bra idag men sedan började min mentala sida vackla och jag försökte intala mig att jag nog ändå hade lite ont i benhinnorna fast att jag faktiskt inte kände av dem de minsta lilla.
 
 
Jag kastade bort de tråkiga tankarna och när regnet började ösa ner under de sista två kilometerna fick jag lite extra fart för att komma fram till bilen innan jag var helt genomblöt (vilket jag blev i alla fall). Hela dagen har sedan varit så avkopplande och skön. Lägenheten är städad, jag har motionerat och bakat en kladdkaka, Pyret har gjort en fruktsallad och vi har dessutom haft vänner på besök som vi inte har träffat på mycket länge. Det är inte förrän nu som jag märker hur mycket jag faktiskt har saknat dem. Jag och mamman i familjen har känt varandra sedan vi var barn och maken och min make kände varandra långt innan vi blev tillsammans (det var faktiskt genom dem som vi träffades). Nu ska de dessutom få enäggstvillingar om några månader och vi måste verkligen se till att träffas oftare i framtiden.
 
Nu har jag precis suttit på balkongen i solskenet och läst en bok och njuter av att det är en hel ledig dag till innan jobbet sätter igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0