En vandring till Innergschlöss

 
Oj vad många steg det har blivit idag. Termometern visade 30 grader idag igen och vi tog en lite tuffare vandring idag. Tyvärr blev det lite väl många steg för min del. När vi kommit en bra bit upp på berget insåg jag nämligen att jag glömt att stänga av ljusen på bilen. Det är inte som hemma att de tänder och släcker sig själva och då vi på vägen till parkeringen kört igenom ett antal mörka tunnlar var jag tvungen att tända ljusen.
 
 
 
 
Det slutade med att jag fick springa ner för berget i vandrarkängor och sedan gå upp igen samtidigt som de andra fortsatte att gå tillsammans med barnen.
 
 
 
 
 
Utsikten utmed vandringsvägarna är helt fantastiska här nere och det finns djur överallt för barnen att leka med. Dessutom finns det alltid klätterställningar eller liknade vid hütterna för att roa barnen.
 
 
 
På vägen idag fanns en stenkyrka som är inbyggd i berget. Vi gick in en sväng och barnen tände ljus för mormor och morfars hund som tyvärr inte längre lever. Vilka otroligt duktiga barn jag har. Idag har vi gått nästan en mil och en hel del av det var uppför och barnen har verkligen kämpat på utan att gnälla. Då vi alla är lite möra i kroppen nu på kvällen får vi se om vi tar det lugnt i morgon eller vad vi hittar på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka härliga bilder!

2015-06-06 @ 23:25:33
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Madeleine

Åh så vackert!

Madeleine

2015-06-07 @ 13:46:15
URL: http://vitsvartochlime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0