Sommar

 
Vilken härlig dag vi har haft idag. Förmiddagen bjöd på lite halvmulet väder men efter lunchen kom solen och har strålat på oss ordentligt. Vi har tvingat barnen att vara ute nästan hela dagen vilket Lillebror älskar men Pyret muttrar lite och tycker inte att det är lika toppen.
 
 
Det är så härligt att se Lillebror springa fram och tillbaka till ladugården då den är som en skattkista full men saker. Han ler med hela ansiktet och vinkar när han springer förbi. Den här gången hittade han en vattenbana i plast som han sedan fyllde med vatten och körde båtar på. När han tröttnat gick han in i lekstugan för att fixa fika till oss alla. Vi har nämligen tagit upp det gamla barnköket från IKEA. Jag och maken har monterat ihop studsmattan och mina föräldrar kom över på lunch med efterföljande fika.
 
 
Jag gav mig ut men en löprunda innan middagen som vi sedan avnjöt i solen sittandes på verandan. Det är verkligen vindstilla ute vilket märktes när det var dags att spela kubb. Myggorna tyckte vi var lite väl intressanta och då passade vi på att gå in och softa istället.
 
I morgon är det dags att börja med taket. Pappa och jag ska ta släpet till staden här i närheten för att besöka brädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0