Nike Womens Run

 
Jag har helt glömt bort att berätta om loppet jag sprang den 27:e juni. Då var det nämligen dags för Nike Womens Run att inta Stockholm för första gången någonsin.
 
 
Tyvärr kan jag inte säga att jag var speciellt peppad då jag redan vid start hade ont i foten och jag hetsar alltid mig själv med att försöka springa så fort som möjligt vilket gör att jag är helt slut när jag kommer i mål. Den här gången hade jag bestämt mig för att ta det lite lugnare och försöka njuta lite av Stockholm under tiden.
 
 
I efterhand måste jag medge att det var riktigt trevligt att springa banan som var en mil. Loppet började i Kungsträdgården för att sedan fortsätta via Skeppsbron. Sedan sprang vi vidare på Söder Mälarstrand och upp på Västerbron. Det blev en sväng runt Rålambshovsparken och sedan Norr Mälarstrand tillbaka till Kungsträdgården. Jag passade på att njuta av stunden och utsikten då Stockholm bjöd på riktigt soligt och varmt väder.
 
 
Om loppet kommer att köras nästa år igen kan jag helt klart tänka mig att springa igen. Då ska jag också ta mig lite tid att besöka tältet där det gick att få massage, flätade frisyrer, glass, dricka och glittriga fusktatueringar. Just det, jag kanske ska tala om hur det gick. Jag kom in på 57.22 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0