Att starta helgen

 
Efter hämtningen idag åkte jag, maken, Pyret och Lillebror ut till Elfvik. Det är alldeles för fint väder för att vara hemma och därför passade vi på att hälsa på djuren och barnen fick användning för sina nya håvar som jag köpt på Claes Ohlson.
 
 
 
Vid vattnet blåste det en hel del vilket var väldigt skönt i det otroligt varma vädret. När barnen lekte i vattnet tittade jag bort på andra sidan och fick en idé om att vi skulle passa på att äta middag på Pier 16. Jag har varit där tidigare när det har varit andra ägare men då var inte maten speciellt bra. När de nu har nya ägare tänkte jag att stället skulle få en ny chans.
 
 
 
Stället i sig är jättemysigt då det är vatten runt omkring och på ovanvåningen finns 13 rum som går att hyra. Maten den här gången var super. Barnen slukade sina köttbullar med pommes och maken åt den godaste hamburgare han någonsin ätit. Jag som var riktigt hungrig tog först en halv skaldjursbricka (färska räkor, rökta räkor, krabba och musslor) som serverades med en galet god citron- och gräslöksaioli. Sedan blev det en halv charkbricka som bestod av Italiensk tryffelsalami, Pata Negra, lufttorkad Cecina, Svensk ekologisk ost, koriandermarinerade oliver och kanderade mandlar.
 
Trots att jag tog halva brickor istället för hela blev jag hur mätt som helst och det var verkligen suveränt gott. Jag har helt klart hittat min nya favoritrestaurang här på ön. Ett stort plus också att personalen var mycket trevlig och att maten kom fort så att barnen inte behövde vänta så länge.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0