Marmorfat

 
Då en av Lagerhaus affärer ligger nära jobbet brukar jag gå in och ta mig en titt då och då. Det är sällan jag hittar någonting förutom lite roligt strössel men ibland kan de slå till med riktigt bra saker till en billig penning. Så var det när jag köpte mina nya glöggmuggar i julas.
 
 
I veckan hittade jag marmorfat för 149 kr styck vilket jag måste säga är väldigt prisvärt. När jag visade mitt fynd på jobbet var det ett antal av mina kolleger som gick iväg och köpte. Själv köpte jag bara en men idag var jag tillbaka men ännu en kollega och då köpte jag ett till. Mina kommer jag att använda som uppläggningsfat eller eventuellt att ha mitt på köksbordet där jag ställer olja, balsamvinäger, flingsalt och annat smask att ha på maten.
 
En av mina kolleger kommer att ha sina som förrättstallrikar.
 
Idag köpte jag även en sexkantig vit marmorbricka att ha ljus och lite småsaker på samt två svarta sexkantiga granitbrickor som jag ska ha som grytunderlägg. Just nu har de 20% rabatt på dessa "ljusfat".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0