Jag älskar middagar

 
Åh vilken härlig kväll vi hade igår. Vi är tre familjer som har haft barn på samma dagis och som nu har börjat umgås. Igår var vi bjudna till en av familjerna som har flyttat från vårt område och köpt ett radhus lite längre ut på ön.
 
Alla sex barnen lekte hur bra som helst tillsammans (skulle nog kanske kalla det för att röja men de hade hur roligt som helst) och vi vuxna åt en jättegod middag och satt och pratade. Det är riktigt roligt i början när man lär känna nya människor och alla berättade vi historier från våra liv och jag tror inte att jag har skrattat så mycket på länge. Det var nästan så att jag inte ville att kvällen skulle ta slut.
 
 
I söndags hade vi middag här hemma med några släktingar till maken. Innan maten passade vi på att smaska i oss några av de saker som låg i den gigantiska korg med godsaker som vi fick av makens moster och hennes man i julklapp. Det var brända mandlar, cognacsbollar och mandlar doppade i choklad med pepparkakssmak. Till efterrätt blev det återigen en mjölkfri glassbomb med tomtebloss på.
 
Nu ska jag släpa mig upp ur sängen då barnen precis har vaknat. Lillebror ska sova borta ikväll och Pyret ska ha två kompisar över på sleepover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0