Gott Nytt År!

 
God fortsättning på det nya året. Hoppas att er gårdagskväll var lika härlig som min. Vanan trogen firade vi med en kompisfamilj här pö ön och den här gången var vi hemma hos dem så att vi alla kunde sova över.
 
 
Vi brukar dela upp vem som ska göra vilken mat och den här gången gjorde jag och maken förrätten och efterrätten. Vi började middagen med att äta en Coctel de Camarôn (typisk mexicansk räkcocktail). Den är riktigt spicy då den innehåller tabasco och väldigt god. Tyvärr ser den riktigt tråkigt ut på bilen då vi missade att ta med våra fina glas på hög fot som vi skulle servera den i.
 
 
Till huvudrätt blev den en supermör oxfilé med tre olika såser nämligen hemmagjord bearnaisesås, rödvinssås och en champinjonsås. Till det blev det två oliks sorters potatis och grönsaker. Oj vad gott det var.
 
 
 
 
Till efterrätt gjorde jag en mjölkfri glassbomb till barnen som jag klädde in i maräng och den serverades med egengjord hallonsås, chokladsås och olika typer av strössel. Till oss vuxna blev det en glassbomb med mörk choklad och söta coctailbär. Till det serverades det hemmagjorda knäckflarn med choklad emellan. Vi passade även på att dricka en riktigt god Royal Tokaji 5 Puttonyos Aszù från 2008 som jag köpte i Ungern när jag var där med mamma och syrran.
 
 
I morgon är det jobb för hela slanten då helårsbokslutet drar igång men till dess ska vi ta det lugnt här hemma och småfixa och bara njuta av att vara lediga en dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0