Ett dygn i London

Eller lite mer blev det men inte mycket. Vi tog snabbtåget in till Paddington och sedan en taxi till andra sidan stan då vi dagen efter skulle iväg till Dockland där det var möten hela dagen till dess vi skulle åka iväg hem på kvällen. Vår taxichaufför var hur rolig som helst och guidade oss genom hela London och på vägen till hotellet såg vi faktiskt de flesta av Londons turistattraktioner. Det är inte klokt att det tar flera timmar att ta sig från flygplatsen till hotellet men taxituren var i alla fall rolig.

På kvällen tog vi oss in till Picadilly Circus och jag hade lite tid till att slinka in på Hamleys. Det är ett måste när jag är i London och det är så kul att hitta roliga saker till barnen. Sedan gick vi till Cinatown där vi åt middag på restaurangen New World Chinese. Jag kan inte säga att inredningen var någon höjdare men maten var så god. Först fick vi vårrullar som var helt fantastiska. Jag skulle kunna äta en hel tallrik bara med dem och sedan fick vi in Pekinganka som vi lade i tunna pannkakor och toppade med gurka, hoisinssås och purjolök. Åh så gott. Sedan fick vi in ytterligare fyra rätter innan vi betalade och nästan rullade ut.

Det är sällan tid för shopping på jobbresor så det blev till att köpa lite på flygplatsen. Någonting till maken blev det från Harrods och lite härliga praliner från Fortnum & Mason. Det har i alla fall varit en rolig resa då jag har haft ett väldigt bra resesällskap.