Luciafirande på hemmaplan

 
De senaste tre veckorna har någon av barnen varit sjuka och i onsdags nådde det sin kulmen då Lillebror fick över 40 graders feber och Pyret låg på en god andraplats med 39 grader. Det blev till att försöka få i dem vatten och alvedon och nu har de fortfarande feber men inte lika mycket.
 
Jag har också varit dålig men jobbat förutom de dagar jag varit hemma med barnen. För min del har det varit halsont och en riktigt jobbit hosta som hållt mig vaken om nätterna. I onsdags hostade jag så mycket att jag spräckte ett blodkärl i ena ögat så nu ser jag riktigt läskig ut. Jag höll nästan på att svimma när jag såg ögat i spegeln och fick sätta mig ner med huvudet mot marken. Blod är verkligen ingenting för mig.
 
 
Idag skulle det vara luciafirande på Lillerbrors dagis men då vi missade det fick barnen lussa för mig här hemma istället. Sedan fikade vi med lussebullar, pepparkakor och wiener nougat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0