En gammal kälke

 
Igår tog sig maken och Pyret ut en sväng för att testa om det gick att åka pulka. Jag är fortfarande dålig och Lillebror har feber så vi fick snällt stanna inne.
 
 
 
Natten innan regnade det så jag kan säga att det var fullkomligt snorhalt på tomten. Det gick inte att gå någonstans utan att slå på rumpan. Pyret satte sig på pulkan och åkte ner för åkern utanför vårt hus och det gick med en himla fart. Min pappa hittade kälken som jag använde som barn men jag tror att den är betydligt äldre än jag (och då har jag ändå hunnit fylla över 40 år) och den testades också.
 
 
Sedan var det dags för Pyret att hälsa på grannens hundar vilket hon har längtat efter sedan vi åkte härifrån i somras och vi fick låna hem den minsta till oss en stund. Sedan tog jag och Pyret en liten promenad men den lilla sötisen hem till pappa där vi lånade broddar för annars hade vi inte kunnat ta oss hem igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0