En dag på Millesgården

 
Sista dagen på semestern har vi spenderat på Millesgården. Barnen fick själva välja vad de ville göra idag och då blev det ett besök till ett av deras favoritställen. Väl på plats passade vi på att köpa årskort då det kostar 250kr och inträdet per gång 150kr. Vi har promenadavstånd hit och då barnen tycker att Millesgården är ett toppenställe brukar vi gå hit några gånger om året. Jag vet inte varför vi inte har fixat årskort förut men nu är det i alla fall ordnat.
 
 
 
Alla barn får ett häfte med ritningar på några av statyerna i parken och det saknas några saker på varje bild. De ska sedan rita in de föremål som fattas och både Pyret och Lillebror for runt i parken för att hitta alla statyer i häftet. Jag får heller aldrig nog av Millesgården då det är en liten oas med sitt lugn, porlandet av vatten från fontänerna och sin grönska. Det måste ha varit helt underbart att bo i Olga och Carls hus med parken nedanför och sjöutsikten.
 
 
 
Ibland brukar vi äta på restaurangen i närheten men idag hade vi med oss fika som vi åt i skuggan vid huset. Jag kan inte förstå att jag ska börja jobba i morgon utan hade kunnat tänka mig en vecka semester till. Speciellt med tanke på hur vädret kommer att bli denna vecka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0