Nya blommor, igen

 
Undra om det är våren som har gjort mig blomtokig eller om det är någonting annat. Jag har aldrig varit intresserad av blommor och dessutom kan jag inte ha några mer än en vecka innan de dör.
 
 
Sist när jag köpte blommor till varje fönster i hela lägenheten (vet inte riktigt hur det kommer sig) valde jag med omsorg sådana som knappt behöver vatten och jag tänkte lite extra på vilken typ av blommor som passar i vilket vädersträck. Någonting måste jag har gjort rätt då endast en av alla de blommor jag då köpte har dött.
 
 
 
Idag ska vi på middag och då är det Lidingö GREENHOUSE som gäller för att köpa en riktigt fin blomma. De har jättehäftiga uppsättningar och krukor och idag tipsade ägaren mig om att sätta en uppsättning små violer i en ljuslykta. När violerna har vissnat är det bara att ta ut krukan och använde ljuslyktan istället. Mycket fiffigt. Dessutom är det otroligt mysigt att bara gå omkring i affären och titta på inredningen, oljorna och blommorna. Jag vill köpa med mig alldeles för mycket hem.
 
 
Lillebror valde ett olivträd till sig, vita tulpaner i kruka till mig och en lila blomma till storasyster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0