En promenad på Djurgården

 
Idag var det dags för Pyret att åka till Nordiska museet för att gå på kalas. Då passade jag på att möta upp en kompis och tanken var att vi skulle promenera runt Djurgården. Det lät i alla fall bra när vi bestämde det igår när solen sken men idag verkade det som en mindre genomtänkt idé.
 
 
Min plan var istället att vi skulle slinka in på ett café men min kompis hade andra planer och det blev faktiskt en promenad på Djurgården (tack snälla A för att du övertygade mig) och det var riktigt skönt. Vi tog en sväng upp till Rosendals Trädgård där jag tänkte att vi skulle fika men vi var lite för tidigt ute. Promenaden fortsatte förbi Djurgårdsstaden där vi stannade till vid Oaxen Krog & Slip som jag hört så mycket gott om. Vi var aldrig inne utan tittade runt lite på omgivningarna och till slut stannade vi faktiskt till på museet för en fika. Däremot ska jag lägga ett beök till restaurangen Oaxen på min framtida agenda.
 
 
Jag kan verkligen rekommendera att ha kalaset på Nordiska museet (lite otippat kan tyckas). Barnen får klä om till tidstypiska kläder à la 1800 tal och sedan får de stiga in i "Lekstugan". De blir pigor och drängar och måste mjölka korna, hämta vatten i brunnen, plocka ägg hos hönorna, gå till handelsboden eller ta hand om de små tvillingarna som ligger i sin vagga i stugan. Det finns hur mycket som helst att göra och Pyret var mer än nöjd med dagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0