Det är lite väl tyst

 
Det är så konstigt att komma hem till en mörk och tyst lägenhet. Maken och barnen är inte hemma just nu och jag passar på att ta mig lite egentid. På väg hem från jobbet svängde jag in på pizzerian (det var verkligen länge sedan jag var där) för att köpa med mig en kombo av mina favoriter (pepperoni och formaggi vari). Kändes dock inte jättekul när en av de anställda frågade om jag ville ha med mig klubbor till barnen. Hur sjutton kan han komma ihåg att jag har två barn? (det var ju länge sedan jag var där sist, eller.....).
 
Nu är det halv åtta hos mig och jag ska samtidigt unna mig några praliner från Pralinhuset. Ljusen är tända och det börjar kännas helt ok trots att jag saknar familjen. I morgon är det i alla fall fredag och sedan börjar helgen, inte en dag för tidigt om ni frågar mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0