Att putsa fönster med Kärcher

 
Om det är någonting jag avskyr så är det att putsa fönster. Det blir ett sånt himlans slafsandes med vatten och jag får alltid lägga ut handdukar på golvet för att samla upp allt vatten som rinner ner från alla fönster då jag torkar av dem med fönsterskrapan.
 
Idag hade jag en privatvisning av vår lägenhet och ville inför det putsa alla fönster. Då vi bor i en hörnlägenhet blir det många fönster och det största i vardagsrummet är välldigt stort. Det tar flera timmar att fixa alla och då kom jag på att jag blivit tipsad om en fönsterputsare från Kärcher.
 
Häromdagen åkte maken iväg och köpte en Kärcher WV 52 Plus och jag måste säga att den är värd varenda krona. På förmiddagen idag körde jag igång och resultatet blev hur bra som helst. I alla fall när det gäller maskinen som suger upp vattnet och torkar glaset men själva sprutan kan jag nog klara mig utan (tar min gamla vanliga istället). Det går fort, är enklelt och inte en enda droppe trillade ner på fönsterbrädan eller golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0