Hopptävling

 
Igår var hela familjen iväg på hästhoppning här på ön. En av familjerna från dagis som vi umgås med hade bjudit in oss då mamman i familjen skulle tävla. Det var jättekul att få vara tillbaka i ett stall igen och jag blev riktigt sugen på att börja rida igen.
 
 
Hästen som kompisen red var mer vild än tam och när jag så henne hoppa under inridningen gick det ett sus genom publiken varje gång de hoppade. Tyvärr var det ett sus av förskräckelse då det gick riktigt vilt till över hindren kan jag lova.
 
 
Väl inne i tävlinghallen bad speakern publiken att inte röra sig eller prata då vi nu skulle få se en häst som lätt stressar upp sig och som inte vill bli distraherad. Nu blev jag ännu mer nervös för min kompis och vissa tjejer som rider med henne i stallet sa att de aldrig i livet skulle sätta sig upp på just den här hästen.
 
 
Trots allt gick det bra men det blev inte någon toppentid och även några rivningar men fokus låg mer på att lugna ner hästen och få den att ta alla hinder även om det tog tid. Superbra gjort av min kompis måste jag säga då det var som att rida på ett jasplan istället för en häst.
 
 
Min plan var att ta några bra bilder med kameran men jag har insett att mitt objektiv inte är gjort för att ta bra biler på hoppande hästa i dåligt ljus. Nåja, ni får hålla tillgodo med de ovan som tyvärr är långt ifrån bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0