Att få ett uppdrag av tomten

 
Igår när jag och barnen kommit hem från Willys ringde min mobiltelefon och det var tomten som ville prata lite. Det är inget skämt, jag lovar att det var tomten (okej, det var min mamma som hade lite panik gällande julklappar till barnen). Mamma hade nämligen gått igenom hela Lekias sortiment på nätet under dagen och när hon väl bestämt sig för vad hon skulle köpa insåg hon att det inte går att beställa på nätet.
 
När jag berättade för barnen att det var tomten som ringde trodde jag nästan att ögonen skulle hoppa ut ur huvudet. Plötsligt började de hoppa upp och ner och ropa JAAAAAA. Tomten hade tydligen så mycket att göra inför julafton att han ville att jag skulle hjälpa honom med några julklappar.
 
Vi kastade oss in i bilen för att åka ner till centrum där vi har en Lekiabutik och dagen till ära firade de nämligen black friday vilket betydde att jag kunde köpa tre saker men betala för två. Båda barnen gick lydigt och ställde sig i gången för bäbisleksaker för att inte se vad tomten ville att mamma skulle köpa.
 
 
De var jätteduktiga och kikade inte fram en enda gång. Nu har vi några riktigt stora paket här hemma från tomten som vi måste försöka ta upp till Jämtland där vi ska fira jul.
 
 
Idag har vi fortsatt att julpynta här hemma och att förbereda inför Lillebrors kalas i morgon. Snart ska jag natta barnen och sedan har jag en date med spindelmannen. Önska mig lycka till för det kommer jag att behöva.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0