Ansiktsmålning vampyr

 
Igår skulle Pyret iväg på halloweenparty. Hon var hur taggad som helst och använde vampyrklänningen som jag köpte på Buttericks förra året. För att få till varmpyrstilen lite extra målade jag henne i ansiktet. Först tog jag en vit färg över hela ansiktet, lade röd färg under ögonen och svart färg på ögonlocken och ögonbrynen. Jag hade även köpt vampyrtänder men insåg tidigt att de inte skulle sitta i så länge och därför målade jag vita tänder som jag ramade in med svart kajal. Ur mungipan ritade jag även lite rött som ska se ut som rinnande blod.
 
Tyvärr var färgen inte den bästa (köpte ett litet kit på BR) och till nästa gång ska jag se till att köpa en bättre variant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0