En heldag med bästa syster

 
I tisdags tog jag ledigt från jobbet för att spendera en heldag med min syster. I julklapp fick hon nämligen en biljett till musikalen Sweeney Todd som vi skulle se tillsammans och för att hinna ses ordentligt gjorde vi det till en heldag.
 
 
Vi började med en lunch på Berns Asiatiska. Det blev varsin bentolåda och givetvis deras dessertbuffé. Matens sköljde vi ner med varsitt glas vitt vin. Det blev en härligt god långlunch.
 
 
Sedan tog vi oss till Radison Blu Strand Hotel där vi sjönk ner i de mysiga fåtöljerna i lobbyn. Jag tycker att det är så härlig atmosfär i en hotellobby. Vi sippade på en cosmopolitan samtidigt som vi smidde planer gällande resan som vi ska göra i slutet av maj. Det är en överraskningsresa för vår mamma som hon fick i födelsedagspresent förra året när hon fyllde 70 år.
 
 
Vi blev sittandes i fåtöljerna i flera timmar och på eftermiddagen insåg vi att vi måste få någon mat i magen om vi skulle klara oss till efter musikalen. Vi beställde då in friterad Jämtländs ost, skinka och marinerade oliver.
 
På kvällen tog vi en promenad upp till Stadsteatern för att se Sweeney Todd. Våra platser var på andra raden från scen och vi såg skådespelarna riktigt bra. Det enda var att vi nog hade behövt ett paraply då Peter Jöback spottade något så vansinnigt när han sjöng.
 
Helt klart en toppendag och vi var båda ense om att detta borde vi göra betydligt oftare. Tack kära syster för att jag har dig i mitt liv.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0