Skaldjursfrossa

 
Under de senaste veckorna har jag mest kunnat få i mig flytande föda då jag legat ner och ätit samt att jag mått så fruktansvärt illa. När jag låg i sängen och stirrade i taket bestämde jag mig för att fira med skaldjur den dag jag blev frisk och kunde äta igen.
 
 
Igår kom den dagen. Jag har fortfarande haft problem med att äta men igår bjöd vi in svärmor som tillsammans med min mamma, maken och barnen skulle frossa i skaldjur. Barnen rynkade pannan och sa blä när jag talade om att skaldjur skulle stå på menyn för kvällen. Båda trodde att de skulle få äta sniglar.
 
 
Vi dukade upp humrar, räkor, king crab legs, vitlöksgratinerade havskräftor och krabbklor. Till det hade vi baguette, limeaioli och chiliaioli. Det var så vansinnigt gott och vi kunde verkligen vräka i oss till dess vi var proppmätta. Tyvärr blev det inget vin för mig då jag inte får dricka beroende på att jag gått på så stora doser av morfin de senaste veckorna.
 
 
Tyvärr tyckte magen inte att skaldjursfrossa var någon bra idé vilket jag fick erfara tidigt på morgonen efter men det var det nästan värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0