Mitt drömhus

När läkaren drog ut nefrostomin här i veckan kände jag mig som en helt ny människa. Visst, jag är helt slut och orkar knappt gå, mår illa bara jag ser mat och har rasat i vikt vilket gör att beach 2014 inte kommer att vara några problem men jag mår så mycket bättre.
 
När jag skulle in till operationsrummet för att ta bort slangarna kunde jag inte gå in och när jag skulle ut kunde jag gå igen. Helt otroligt. I mitt rus av detta blev jag nog lite som de som varit nära döden. Många av dem börjar se livet på ett lite annat sätt och gör andra prioriteringar. Jag lyfte luren för att ringa en fastighetsmäklare då jag i sjuksängen bestämt mig för att nu var det dags att flytta till hus.
 
Vi var på en visning i går och nu är jag inte alls lika pepp. Det är ju så sjukt dyrt här på ön. Kedjehuset som vi tittade på är på 150 kvm men var ett sanslöst renoveringsobjekt. Det sista budet ligger nu på 5,3 miljoner och då ska det läggas till pengar för lagfart och pantbrev. Dessutom blir det nog radonsanering. Då är vi snabbt uppe i över 5,5 miljoner för ett hus som kommer att ta år att renovera och som kommer att sluka pengar.
 
I vårt område finns nu ett hus ute till försäljning för 24 miljoner kronor. Hur ska jag lyckas med detta? Råna en bank eller vinna på lotto? Jag kan lätt säga att detta är mitt drömhus. Snälla där uppe, skulle inte min lottorad kunna vinna vid nästa dragning?! Jag formligen dreglar när jag går igenom bilderna. Fler bilder kan ni se hos gadelius fastighetsbyrå. Titta och njut.
 
 
 
 
 

Alla bilder kommer från gadelius fastighetsbyrå.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Skönt att läsa att du äntligen är bättre! 😀 Om ni inte vinner på Lotto och köper den där villan skulle ni kunna köpa det dyraste huset här och ändå komma billigare undan än radhuset du skrev om 😉 Lite fler som är intresserade av att bo på Lidingö än här verkar det som 😉

Svar: Ja det är helt sjukt. Det är så typiskt att vi är så förtjusta i Lidingö. Tyvärr verkar många andra också vara det. Hoppas att allt är bra med dig och familjen. Kram
Jag

2014-03-27 @ 21:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0