Fortfarande sjukstuga

 
Här hemma är det mer sjukstuga än någonsin förr. Mamma och jag var nere hos läkaren i torsdags då jag skulle ta några prover inför operationen på onsdag och mamma skulle kolla upp sin hosta. Det var bara att skratta åt eländet då det visade sig att mamma har lunginflammation och att vi var tvungna att åka vidare till Danderyds Sjukhus för att kunna ta de prover som behövdes.
 
Väl där fick de öppna upp mina förband och ta prover på instickshålet (inte så najs) och sedan fick jag lämna urinprov. Jag blev riktigt förvånad då det i botten av muggen som jag skulle lämna hade hamnat två stenar. Det har inte kommit ut någon njursten på 1 1/2 år och dessa skickades sedan iväg på analys.
 
I lördags ringde läkaren och berättade att jag har fått en infektion. Det var bara till att börja äta penicillin. Nu är intaget av tabletter uppe i 16 stycken per dag. Den glada nyheten är att min läkare ska försöka göra båda operationerna på onsdag istället för en nu och den andra om några veckor.
 
Tyvärr har barnen också blivit sjuka. De hostar fruktansvärt mycket båda två och idag hade Pyret 39 graders feber. Jag försöker tillbringa mycket tid i sovrummet för att vara lite i karantän då jag inte på några villkor vill bli sjuk inför operationen. Då det är en ganska avancerad operation som kommer att göras på onsdag är det många på sjukhuset som har förberett sig och jag vill verkligen inte behöva skjuta upp allting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0