Tjejmilen - mer än vad jag visste

 
Jag ska tydligen springa tjejmilen vilket jag inte hade den blekaste aning om. En kompis har i smyg anmält mig till loppet vilket hon gjorde när jag låg på sjukhuset i mars och var så dålig. Tur att jag har börjat träna löpning ordentligt de senaste veckorna och det har ju varit med tanke på att jag ska springa Stockholm Tunnel Run den 22 november.
 
Nu måste jag nog sätta lite mer fart med tanke på att jag tydligen också ska springa Tjejmilen (är redan betalt och klart). Jag fick inte reda på detta förrän på midsommarafton men jag har ju sommaren på mig att träna. De senaste veckorna har det blivit tre löprundor i veckan och två av dem passar jag på att göra på luncherna. I torsdags blev det faktiskt 9,1 km men inte på någon supertid dirket. En timme tog det men nu kan det bara bli bättre. Dessutom måste jag hitta en bättre löpslinga för jag fick runda Kastellholmen mer är sju gånger och Skeppsholmen två gånger. Nästa tur blir nog utmed Norrmälarstrand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0