En fantastiskt kväll

 
Idag har vi igen haft ett otroligt fint väder. Maken och jag började på riktigt med vårt projekt idag och det är att lägga tak på ladugården. Det tar tid med alla förberedelser men nu är vi i alla fall på gång.
 
 
 
 
För att komma ner till badplatsen här i byn måste man åka eller gå förbi vår gård. När de flesta barnen som är sommargäster i byn kommit förbi för att höra om vi skulle bada gav jag efter ett tag upp (meningen var att vi bara skulle fokusera på takläggningen idag). Våra barn älskar att bada och när de dessutom får sällskap av en massa barn var det bara att ge upp och ta med dem ner till stranden.
 
 
Mina föräldrar kom senare över på middag och vi bestämde att jag, pappa och barnen skulle lägga nät. På stigen ner till båten mötte vi en liten ekorrunge som var hur nyfiken som helst. Den stod bara en decimeter från mina fötter och var inte det minsta skygg.
 
När vi satt oss i båten rodde jag och min pappa lade nät. Det var fullkomligt vindstilla och tyst. Helt otroligt vackert. Kvällar som denna är helt magiska och jag är så glad att mina barn får uppleva allt det vackra som vi har här uppe i Jämtland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0