En dag på playan

 
Åh vilken härlig dag vi har haft idag, den bästa hittills på semestern om ni frågar mig. Efter att ha jobbat lite med takläggningen på förmiddagen packade vi ihop en matsäck och traskade ner till båten. Maken hade gärna jobbat hela dagen men då detta har varit den varmaste dagen i år ville jag inte ha honom uppe på ett hett tak.
 
 
 
Väl i båten puttrade vi för motor ut till en av öarna mitt i sjön. Där finns en fantastisk sandstrand som vi idag fick ha alldeles för oss själva. Vi hade med oss ett parasoll som tack och lov gav oss skugga när vi skulle äta lunch men annars spenderade vi mestadels av tiden i vattnet. Jag är en riktig badkruka och stoppar inte ens i stortån om det inte är minst 25 grader och idag var det betydligt varmare än så. Jag låg till och med i och simmade. Härligt, härligt.
 
 
På kvällen skötte jag, mamma och två andra ett café här i byn. Det ligger precis nere vid vattnet och det var många som ville komma för att fika och umgås i det fina vädret. Det bjöds på fem sorters kakor och två sorters bullar, allt till ett pris av 40 kr. Inte illa, eller hur?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0