Skidsemester

 
Här är det full fart inför stundande skidsemestern. Idag har vi provat våra nya skidhjälmar och skidglasögon. Det har även införskaffats underställ av merinoull till barnen och ullstrumpor i olika tjocklekar. Hm, anar att det kommer att bli en dyr semester det här.
 
Maken håller på att packa allt det som jag har lagt fram och det ska bli riktigt skönt att komma iväg. Det enda jag oroar mig lite för är bilresan. Vi har inte dubb på våra vinterdäck och nu är det kallt, halt och snö. Jag hoppas verkligen att det går bra och att vi kan hålla oss kvar på vägen.
 
Jag tar med mig datorn så att ni kan hänga med och se hur det går för oss. Jag har inte åkt slalom på säkert 15 år och detta är första gången för båder Lillebror och Pyret. De ska gå i skidskola fyra dagar och de kommer säkert att klara det galant. Det brukar ju barn göra.
 
 
Idag har jag och Lillebror provat hans SnowBob från Plasto som han fick i julklapp av Ålandstomten. Om vi får plats i bilen får barnen ta med sig var sin så att de kan åka i backarna. Sedan spelade vi Syltfia som har ett mumintema (samma som Fia med knuff) när Pyret var på kalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0