Romme Alpin

 
Igår kom vi fram till Romme Alpin där vi checkade in på deras Ski Lodge. Det är verkligen perfekt att parkera bilen utanför hotellet och sedan ha backarna precis på andra sidan. Bilen får med andra ord vila upp sig några dagar.
 
Varken Pyret eller Lillebror har åkt slalom förut och började i skidskolan idag. Pyrets skidskolelärare var så imponerad av henne efter dagens pass och kunde inte förstå att hon inte åkt förut. På eftermiddagen tog jag hand om Lillebror och maken om Pyret.
 
 
Lillebror började med att åka en lift som är ett stort gummiband som går på snön. Sedan ville han åka själv från första stund när jag undrade om han behövde hjälp. Maken tog Pyret till en större barnbacke där hon åkte knappliften själv och inte heller hon ville ha hjälp i backen. Maken fick även Lillebror att bemästra knappliften på egen hand vilket inte är så illa när man bara är tre år.
 
 
Nu är klockan nästan fyra och jag sitter i sängen på vårt rum tillsammans med Lillebror och ser Pyret och maken åka gång på gång i de större backarna här utanför. Nu åker hon till och med ifrån maken och rakt in i liften för att själv fixa med knappliften och åka upp igen. Vid fyra stänger liftarna och jag tror att det är en mycket glad och trött tjej som kommer att komma infarande på rummet.
 
Ikväll ska vi äta middag i restaurangen, slappa och basta. Vi har bokat en minisvit med en bastu på loftet.

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Minisvit låter mysigt! Duktigt av barnen att direkt hänga på och fatta grejen.

Och att ha backen utanför dörren... De två senaste åren har vi fått ta bilen till backen - i år hoppas jag att 275 m ska gå att avverka i pjäxor med skidorna på axeln..

2014-01-20 @ 23:25:12
URL: http://ettstenkast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0