Romme Alpin Ski Lodge

 
Jag har varit lika entusiastisk inför vår skidsemster som om jag skulle åka till Säffle på en knyppelkurs. Efter bara två dagar på Romme Alpin Ski Lodge har jag blivit omvänd och tycker att det är toppen. Inte för att jag själv älskar skidåkningen och backarna utan för att allt är gjort för att barnen ska trivas. Trivs barnen blir allt så mycket lättare även för oss vuxna.
 
 
Hotellet i sig är jättefint och alla bekvämligheter finns. Vi har ett skidskåp som vi går rakt in till när vi är klara med skidåkningen och sedan är det bara att ta hissen till rummet. Resten av tiden behöver vi inte ens gå utomhus för att göra allt vi vill. Restaurangen är jättemysig med en stor öppen spis i mitten och precis i anslutning till restaurangen finns ett lekrum.
 
Om barnen vill ha mer nöje finns det ett loft som går att se från restaurangen och där finns det filmvisning, tågbana, tv-spel och annat kul. Det finns även en anställd som finns där för barnens skulle och det anordnas olika saker varje kväll. Idag var det målning av dalahästar.
 
 
Vi föräldrar sitter kvar och äter vår middag i lugn och ro och tar eventuellt någonting i baren att dricka när barnen roar sig i barnrummet. Det är ett grymt lyckat koncept. Till det måste jag även tillägga att personalen är väldigt trevliga och barnkära. Pyrets skidskolelärare Erik är verkligen toppen och barnen har bara bemötts av glada människor under hela vår vistelse. Jag måste säga att jag gärna åker hit igen nästa gång det ska åkas skidor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0