Att förbereda en tårta - rosor av flowerpaste

 
På söndag är det dags för kalas och då ska jag vara klar med det två tårtor som Pyret har beställt. Som vanligt blir det en godistårta och nummer två blir en vit tårta med rosa rosor, hjärtan och fjärilar. Ni får se längre fram hur det ser ut.
 
Tidigare i veckan gjorde jag dekorationerna men i morgon är det mycket som ska ordnas. Jag måste göra två tårtfyllningar, rosenblad, kladdkakor, tårtbottnar och chokladbollar. Sedan blir det middag hos svärmor. Det känns som om tiden inte riktigt räcker till då maken ska iväg med Pyret på dans och sedan ska han se musikalen Pricilla senare på eftermiddagen. Hur det ska gå med städningen här hemma vet jag inte.
 
Å, andra sidan kommer inte gästerna förrän 14.00 på söndag vilket gör att vi har ganska lång tid på oss då också att fixa ihop det sista. Det ska i alla fall bli kul att få bjuda hit våra kompisar och deras barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0