Pyrets rosa födelsedagstårta

 
Idag var det dags för Pyrets 6-års kalas. Den här gången var det våra kompisar med barn som kom och det blev totalt 10 barn samt deras föräldrar som förgyllde vår eftermiddag. Mina barn vill gärna att jag gör lite speciella tårtor till deras födelsedagar och i år hade Pyret beställt en vit tårta med rosa detaljer.
 
 
Den här gången gjorde jag rosorna i flowerpaste istället för sockerpasta. Det var mycket lättare att få till de tunna bladen och dessutom blev de stela på nolltid. Barnen tyckte dock inte att det var lika kul då de brukar äta de lite mjukare rosorna när jag gör dem av sockerpasta. Sedan gjorde jag även en godistårta. Den är verkligen jätteenkel och är helt klart barnens favorit.
 
 
Tårtfyllningarna i den vita tårtan är limemousse och kokosmousse. I godistårtan är det en enkel hallonmousse och en mjölkchokladfluff.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0