Kalas för 16 barn

 
Nu är jag verkligen helt slut. Idag har Pyret haft 6-års kalas för dagiskompisarna och de var totalt 16 barn där de flesta är 4- 5 år och endast Pyret och en annan flicka har fyllt 6-år. Det var verkligen fullt ös från första stund och de som röjde mest var faktiskt tjejerna vilket jag tyckte var lite otippat. Jag trodde nog att det var killarna som skulle röja mer än tjejerna.
 
För att göra livet lite lättare för mig skippade jag tårtan den här gången och bjöd på glass med en mängd olika tillbehör, rimbobullar, chokladkex, chokladbollar och sockerkaka. Det är inte lätt då en av gästerna är glutenintolerant och en äggallergiker.
 
 
Det smartaste på hela kalaset var att jag efter fikat gjorde om köksbordet till ett pysselrum med pennor, limstift, paljetter, papper i olika färger och stämplar. Det satt många barn runt bordet och pysslade vilket gjode att det hela blev lite lugnare. Kalaset gick riktigt bra men någonting tråkigt var att någon hade klippt sönder flera av Pyrets barbiekläder. Ja, ja det är sånt som händer men trist är det i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0