God Jul


Vädret har varit otroligt fint idag. Riktigt kallt och soligt (nu har vi -22,5 grader). Till lunch grillade vi korv vid stranden och solen gnistrade riktigt fint i snön omkring oss.



Sedan blev det som vanligt Kalle Anka, julmat och julklappar. Det blev många och fina klappar som jag får visa lite senare.


När vi kom hem ställde vi oss på gårdsplanen och tittade på stjärnhimlen. Jag tror aldrig att jag sett så många stjärnor i hela mitt liv. Vi såg till och med Jupiter. Maken tog fram appen SkyWiew och då blev det plötsligt ännu roligare att titta då den pekar ut de olika stjärnbilderna.


Nu är det dags att sova. I morgon blir det julotta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0