Glöggmingel

 
Trots att vi har haft lite för mycket den senaste tiden ville jag gärna ha våra årliga glöggmingel nu i helgen. Efter detta är det bara en hektisk jobbvecka kvar och sedan är det SEMESTER. Det är inte klokt vad jag längtar.
 
 
Idag var det dags för några dagisfamiljer att komma för att fira lucia med glögg och lite olika godsaker. Det blev lite stökigare än vanligt när det gäller bakandet då Lillebror inte tål mjölkprotein och en av gästerna är äggallergiker. Jag ordnade så att de kunde äta allt (gjorde mjölk och äggfria lussebullar) utom de runda saffransbullarna med mandelmassa som blev väldigt uppskattade. Måste säga att de var riktigt goda och jag ska lägga upp receptet på bloggen i morgon.
 
Som present av gästerna fick vi Vinfabrikens Äppelglögg som vi alla testade och den kan jag verkligen rekommendera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0