Oj vilken lördag

 
Igår hade vi en riktig umgås lördag. Vi började med att åka ut till det lokala byggvaruhuset för att köpa golvlister till Lillebrors rum (även det måste ordnas innan fotograferingen). Sedan blev det en tur till Blomsterlandet för att köpa en blomma till badrummet.
 
 
När vi kom hem packade vi ihop lite lunch och tog en promenad till berget vid vattnet där vi bor. Barnen lekte och matade fåglarna. Pyret hoppade av lycka när hon fick ett helt gäng fiskmåsar (minst 30 stycken) att samlas runt brödet som hon matade dem med.
 
 
Väl hemma igen blev det ombyte för att åka till familjen E där vi firade att deras son fyllt 2 år. Där bjöds det på tre olika tårtor, kladdkaka, morotskaka och en mängd småkakaor. Dessutom blev det godis i mängder. På vägen hem släppte vi av barnen hos svärmor då jag och maken hade "date night".
 
Vi började med en middag på Foresta för att sedan ta en promenad till Grill Bruno där maken tog en kaffe och jag sippade på en Bailyes. Senare på kvällen gick vi till biografen för att se en riktigt sjuk film nämligen The Grand Hotel Budapest. Jag kan inte säga att jag tyckte att den var dålig men inte heller bra. Det enda jag kan säga är att den var sjukt skruvad. Det roligaste i filmen var alla kända skådespelare som dök upp i olika roller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0