En långpromenad i solen

 
Idag började dagen inte riktigt som vi hade tänkt oss. Lillebror såg hängig ut när han kröp upp i min säng vid åtta tiden i morse och somnade sedan om tillsammans med maken. Pyret och jag gick ner för att duka fram frukost och jag gjorde även eld i vedspisen.
 
 
När killarna kom ner lyckades Lillebror kräkas över frukostbordet. Igår var han precis som vanligt men nu är han sjuk igen och har sovit hela förmiddagen.
 
 
Då solen skiner ute tog jag och Pyret en långpromenad runt udden efter frukosten. Det är lite jobbigt att gå i snön då den är mjuk och det är lätt att sjunka ner med benen. Trots det var det riktigt mysigt att promenera med solen som värmer och det är helt tyst ute förutom fåglarna som kvittrar. På vägen tillbaka träffade vi en granne som ville småprata och som gav Pyret påskgodis.
 
 
Nu är maken ute och springer och jag ska sätta mig på verandan med en bra bok och njuta av solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0