Blommor på balkongen

 
Jissus vilket väder det är. Igår var jag på stan med en kompis och på eftermiddagen åkte vi hem till familjen S för att hänga och grilla. På kvällen slog min pollenallergi till som en smäll på käften helt enkelt. Det kändes som om jag hade fått influensan med tillhörande bihåleinflammation. SUCK. Jag som varit så kaxig och sagt att det inte är så farligt i år trots att det ska vara värsta året på länge enligt alla prognoser.
 
Idag är det nästan lika ill men jag tänker inte låta det stoppa mig och idag har jag varit ute nästan hela dagen. Lillebror var på kalas idag och då roade vi andra oss på golfklubben. Efteråt åkte vi till Blomsterlandet för att köpa blommor till balkongen.
 
 
Det blev mina favoriter hängpelargonior (de är hur fina som helst hela sommaren trots att jag misshandlar dem ordentligt), smultron, pärlhyasinter och en annan rosa blomma som Pyret valde. Nu ska jag bara städa ute på balkongen och sedan ska balkonglådorna upp. Det finns en blomlåda kvar som jag senare ska fylla med kryddor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0