Smultron i september

 
Redan i går eftermiddag började min njure lugna ner sig och idag har jag bara en molande värk som är helt ok. Det känns inte om jag inte tänker efter och därför har jag varit fullt sysselsatt hela dagen. Jag har nämligen haft semester idag vilket har varit planerat sedan länge och dagen har gått åt till att baka inför morgondagens kalas. En kompis kom över för att äta lunch och det var trevligt att få någon att prata med när jag legat ensam här hemma i flera dagar.
 
 
Ute på balkongen börjar blommorna vissna lite smått men helt plötsligt har smultronen vaknat till liv som jag trodde att jag tagit död på i somras. Jag och barnen satte nämligen smultronfrön i maj och när de sedan började växa till sig åkte vi på semester. När vi kom hem efter fyra veckor fanns det bara några bruna blad kavar i blomkrukan men jag vattnade på ändå och nu är plantorna verkligen jättefina. Hoppas bara att det inte slår till och blir frost innan vi kan njuta av våra första egenodlade smultron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0