Feta larver

 
Igår började jag städa undan på balkongen. Där står bl.a. en gammal blomkruka som jag glömde tömma förra sommaren och den har stått ute hela vintern. När jag nu skulle tömma den på jord hittade jag en massa feta och ganska äckliga larver i jorden. Barnen blev väldigt förtjusta (de gillar både sniglar, daggmaskar och larver) och jag fick inte på några villkor döda dem. Jaha, vad ska jag nu göra med ett gäng feta larver? Jag har tittat lite på nätet och jag tror att det kan vara larver som sedan någon form av skalbagge (ollonborre, noshornsbagge eller pingborre). De kan tydligen ligga under jorden i flera år innan de kläcks. Ja inte kommer de att finnas kvar på vår balkong i alla fall, det är ett som är säkert.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0