Att ha ätit Peka

 
Igår kväll var det sista dagen i Kroatien och vi hade bokat bord på en restaurang vid havet som skulle laga Peka till oss. Det är en lokal maträtt där man lägger ner kött, potatis och grönsaker i en ungsfast form som sedan ställs på glödande kol. Över läggs ett järnlock som sedan täcks med ännu mer glöd.
 
 
 
I vårt fall bestod köttet av kalv, lamm och kyckling och till det serverades en sallad. Maten var god men jag skulle gärna velat ha någon typ av sås då jag tycker att det blev lite torrt.
 
 
Nu är vi alltså hemma igen och jag saknar båder värmen och poolen men mest av allt saknar jag att inte behöva stressa. Det är det jag kommer att sakna riktigt mycket nu när vi är tillbaka igen. Vi har tagit dagen som den kommer i en vecka och det är riktigt skönt. Mer av den varan skulle inte skada.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0