Anslagsring

 
Många av er har nog inte den blekaste aning om vad en anslagsring är för något och för ungefär ett år sedan visste jag inte heller det. Sedan några år tillbaka har jag börjat göra lite mer speciella tårtor till olika tillställningar som vi har haft. Att modellera tårtor är väldigt roligt men grundarbetet måste göras bra för att slutresultatet ska bli bra. Det är lite som att måla väggar. Är inte grundarbetet bra kan slutresultatet bli katastrofalt.
 
 
 
Tidigare när jag monterat tårtan (lagt fyllningen mellan tårtbottnarna) brukade jag vira plastfolie runt tårtan för att den skulle få en fin form och att toppen på tårtarn skulle bli rak. När jag fyllde år i somras fick jag en anslagsring av min syster med familj och när jag använde den i helgen insåg jag att detta är någonting som jag saknat fast jag inte vetat om det. Ringen är justerbar och träs bara över tårtan för att sedan spännas. Tårtans form blir hur fin som helst och sedan är det bara att spackla den och dekorera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0